تبلیغات ساختمانی 3

۹۸ درصد مرغ مصرفی کشور، گرم و تازه است

به گزارش وبسایت صنعت ساختمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب اسداله‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور، تاکید کرد که تشکل‌ها هیچ‌گاه در تعیین قیمت مرغ نقشی نداشته‌اند و قیمت این محصول پروتئینی همواره بر اساس عرضه و تقاضا و تصمیمات عوامل توزیع و کشتارگاه‌ها مشخص شده است.

وی با ابراز نارضایتی از افزایش قیمت مؤلفه‌های تولید و در نتیجه، بالا رفتن قیمت تمام‌شده مرغ، افزود: «چه زمانی که تولیدکنندگان با زیان مواجه بودند و چه اکنون که قیمت مرغ زنده چند هزار تومان بالاتر از نرخ واقعی است، تشکل‌ها تعیین‌کننده قیمت نبوده‌اند.»

اسداله‌نژاد ادامه داد که در شرایط فعلی، تولیدکنندگان نقشی در افزایش قیمت مرغ ندارند و اغلب محصول خود را پایین‌تر از نرخ واقعی عرضه می‌کنند. به گفته او، نقش توزیع‌کنندگان در بازار از تولیدکنندگان پررنگ‌تر شده است.

عوامل کاهش عرضه مرغ در فصل تابستان

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور، دلیل وضعیت فعلی بازار را عواملی مانند کاهش جوجه‌ریزی به دلیل گرمای شدید هوا، افزایش تلفات در واحدهای مرغداری به علت تنش گرمایی و کاهش وزن‌گیری جوجه‌ها اعلام کرد.

وی افزود این شرایط غیرقابل پیش‌بینی است و تنها مختص ایران نیست، بلکه در تمام دنیا تنش‌های گرمایی در فصل تابستان باعث کاهش تولید می‌شود.

اسداله‌نژاد همچنین با اشاره به ذائقه مردم ایران گفت که بخش عمده مرغ مصرفی در کشور به صورت گرم توزیع می‌شود و در حال حاضر ۹۷ تا ۹۸ درصد مرغ مصرفی از نوع مرغ گرم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری:

مقالات اخیر

مقالات اخیر برای شما از این قسمت در دسترس است.

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *